Sunday, November 29, 2009

LAYAKKAH NIK AZIZ
DIPANGGIL TOK GURU?
bermula tarikh hari ini blog ini tidak akan memanggil Nik Aziz sebagai tok guru lagi kerana saya antara orang yang telah mula hilang rasa hormat kepada beliau apabila kenyataan yang terbaru amat menduka citakan saya sebagai seorang umat islam, firman Allah s.w.t dalam surah A-li Imraan ayat [199] "Dan sesungguhnya di antara Ahli Kitab, ada orang yang beriman kepada Allah dan (kepada) apa yang diturunkan kepada kamu (Al-Quran) dan juga (kepada) apa yang diturunkan kepada mereka, sedang mereka khusyuk kepada Allah dengan tidak menukarkan ayat-ayat Allah untuk mengambil keuntungan dunia yang sedikit. Mereka itu beroleh pahalanya di sisi Tuhan mereka. Sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya". Mungkin saya kurang ariff akan selok belok agama berbanding beliau namun dari sudut pandangan dan akal yang waras perkara doa-mendoakan seseorang islam supaya binasa kerana kebendaan dunia adalah satu perkara yang hilang akal. Allah S.W.T berfirman dalam surah Al-Baqarah ayat 44 "Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?" kenyataan beliau tentang ulama juga amat meragukan "Saya nak tanya balik, ulama benda apa... siapa dia ulama. Di zaman nabi ulamalah yang tentang Nabi Muhammad, zaman nabi, ahli kitab Nasara dan Yahudi dipanggil ulama.
"Mereka yang lawan nabi ialah ulama. Inilah ulama jahat. Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin mengenai ulama jahat, kerana ulama ialah waris nabi."
begitu tinggi sungguh ilmu Nik Aziz hari ini sehingga beliau seolah-olah seorang yang boleh menentukan sesuatu tafsiran tanpa perlu merujuk kepada sesiapa dan beliau juga berkata "Nabi Muhammad turut berdoa kepada Allah supaya menurunkan bala kepada mereka yang zalim" persoalannya siapa yang zalim? sepanjang 20 tahun pemerintahan nya rakyat Kelantan daif dan rakyat Kelantan berpeleseran di Negeri-Negeri yang maju yang lain tetapi bukan di Kelantan. sepanjang pentadbiran PAS di Kelantan tiada sebarang kemajuan dilaksanakan malah masjid baru juga tidak kelihatan, Siapa yang Zalim????. inilah pemasalahan nya apabila sesuatu parti dinamakan mengikut islam. PAS semakin hanyut dan saya antara jutaan rakyat Malaysia berdoa kepada Allah s.w.t agar Nik Aziz diberikan Allah s.w.t kekuatan supaya dapat bertaubat dan mencari jalan yang benar diluar bidang politik dan usahlah menyesatkan lagi penyokong-penyokong beliau;.Penyokong PAS harus sedar bahawa jangan terlalu taksub dengan hujan dan saranan Nik Aziz kerana firman Allah s.w.t dalam surah Al-Baqarah ayat [166] (Iaitu) ketika ketua-ketua yang menjadi ikutan itu berlepas diri dari orang-orang yang mengikutnya, sedang kedua-dua pihak melihat betapa ngerinya azab seksa itu, dan (ketika) terputusnya segala hubungan di antara mereka.. Adalah satu perkara yang haram sekiranya mendoakan keburukkan atau kehancuran antara sesama umat islam. lihatlah apa yang berlaku di Iraq mereka bertelagah sesama islam sedang islam meminta kita bersatu...

No comments:

Post a Comment