Saturday, February 6, 2010

Jangan layan Nik Aziz

Orang tua Menteri Besar Kelantan ini sekali lagi membuat pusingan u dalam pendirian beliau berhubung dengan kerjasama bersama UMNO. Adakah kerana beliau telah melihat kejatuhan Pakatan Rakyat yang kini teruk diserang oleh rakyat Malaysia yang semakin melihat kehancuran di Negeri-Negeri tadbiran pembangkang. Ketua umum PKR sekarang sedang menghadapi tuduhan liwat di mahkamah dan DAP pula teruk dihentam di Pulau Pinang oleh rakan Pakatan sendiri. Melihat keruncingan isu yang serius orang tua MB Kelantan memilih untuk kembai menaut kerjasama bersama UMNO yang pernah dikafirkan nya dahulu serta ingin mendoakan agar Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia di turunkan bala oleh Allah s.w.t.
Seolah-olah orang yang tiada prinsip hidup apabila kerajaan Kelantan dilanda pelbagai kontroversi bermula dari tajaan haji, perlantikan menantu (kronisme) sehinggalah isu saman 800 juta terhadap kerajaan negeri dan isu tuntutan royalti minyak. Ibarat anjing tersepit Parti Sekular Malaysia (PAS) ini amat memerlukan pimpinan UMNO kerana umum mengetahui bahawa PAS bukanlah sebuah parti yang kuat. Kekuatan mereka hanya terletak di tangan PKR yang didokong oleh mantan Timbalan Presiden UMNO.
Ahli UMNO dan rakyat Malaysia khasnya sudah pasti jelik dengan sikap MB Kelantan ini apabila sering memutarbelitkan pendirian beliau. Saya selaku ahli UMNO yakin bahawa terdapat muslihat didalam pendirian beliau berhubung dengan kerjasama bersama UMNO tersebut.
Sejak dari beliau berjawatan Ketua Penerangan PAS pusat sehinggalah kehari ini beliau berjawatan Mursyidul Am PAS beliau tidak pernah mahu bekerjasama dengan UMNO dan sering mentafsirkan bahawa UMNO adalah parti yang sesat dan kafir. Bukan ingin menolak pedamaian tetapi sabar manusia ada hadnya, kini beliau sekali lagi menabur minyak seolah-olah mahu melicinkan segalanya namun pada akhirnya beliau sendiri akan menyalakan api untuk memusnahkan semua yang dirancang itu lah Nik Aziz.
Jika UMNO menerima lamaran PAS ini nyata rakyat akan melihat bahawa UMNO amat terdesak memerlukan PAS dalam hala tuju politik mereka kerana PAS sudah banyak kali menghentam UMNO tidak kira masa dan tempat. Orang melayu sudah kembali bertaut bersama UMNO dan biarkan lah Nik Aziz dan PAS terjun bersama labu-labunya.................

No comments:

Post a Comment