Tuesday, February 2, 2010


Kerajaan Pulau Pinang dan Selangor dikritik oleh pemimpin sendiri. Riak gaya pimpinan DAP di Pulau Pinang semakin menunjukkan kegoyahan apabila mereka bertelagah sesama sendiri. Parti Keadilan yang seperti dinyatakan oleh Ketua Umum mereka yang mana DAP adalah 'geng' mereka ketika berkempen di Kg Buah Pala secara perlahan-perlahan diketepikan oleh DAP. PKR semakin hilang kuasa di Pulau Pinang. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim lantang mengkritik pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang dikatakan diktator, cauvinis dan berfikiran komunis dan beliau juga turut dikritik oleh Bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri, Tan Tee Beng yang juga yang juga Ahli Parlimen Nibong Tebal mengakui wujud desakan daripada kepimpinan tertinggi PKR yang memintanya ‘menutup mulut’ tetapi beliau menegaskan, pada masa ini kebenaran lebih penting daripada segala-galanya Tee Beng berkata, beliau terpaksa membuat kritikan secara terbuka itu memandangkan aduan demi aduan melalui saluran parti sebelum ini tidak diberi perhatian yang sewajarnya.. Pimpinan PKR telah mengambil langkah dengan membawa pemimpin PKR yang lantang mengkritik pelbagai isu berkaitan dengan pimpinan Pakatan Rakyat ke Jawatankuasa disiplin parti termasuk YB Zulkifli Noordin Kulim Bandar Baru yang lantang mengkritik parti PKR itu sendiri.
Di Selangor PKR dan Pakatan Rakyat juga teruk dilanda kontroversi semakin goyah apabila cabang pimpinan YAB Menteri Besar terpaksa dibubarkan kerana sebahagian besar A.J.K Cabang itu meletakkan jawatan dan keluar dari parti itu dan menyertai UMNO. Ahli Parlimen Shah Alam Bro Khalid dari PAS digantung selama 6 bulan dari parti dan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hassan Ali diberikan amaran bertulis
Pakatan Rakyat semakin tenat, tambahan pula pemimpin utama mereka sedang menghadapi tuduhan liwat. retak menanti rebah............................... Tahniah buat media nasional apabilan pembangkang telah mula mengunakan khimat mereka walaupun sering dikritik teruk sebelum ini.

No comments:

Post a Comment