Thursday, April 15, 2010

TAN WEI SHU ISTIHAR KELUAR
PKR

ADUN Bakar Arang
.
Khamis, satu lagi tamparan hebat diterima oleh Parti Keadilan Nasional PKR diatas keputusan ADUN Bakar Arang keluar dari parti tersebut. sebelum ini Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah menafikan desas-desus mendakwa bekas Exco Kedah, Tan Wei Shu, merajuk dengan kepimpinan Pakatan Rakyat Kedah dan berkira-kira mahu melompat parti, Komen beliau kepada pihak media selepas ceramah perdana di Kota Sarang Semut semalam, Anwar menyampaikan kekesalan Tan Wei Shu diatas spekulasi jahat ini dan berkata Adun Bakar Arang itu kekal komited kepada PKR. Nyata segala yang disebut Anwar Ibrahim adalah andaian beliau semata-mata dan bukti satu lagi pembohongan yang dilakukan oleh beliau apabila Wei Shu mengumumkan keluar PKR.
.
Dalam pada itu, Wei Shu menegaskan, pengundurannya tidak ada kena mengena dengan pelucutan jawatannya sebagi Exco kerajaan negeri Kedah.“Saya tidak ada pilihan selain keluar daripada PKR. Jika saya masih membiarkan diri dipermainkan, bermakna saya turut bersubahat mempermainkan kepercayaan rakyat. “Saya tidak mementingkan apa-apa keistimewaan sebaliknya hanya berhasrat membantu rakyat. Lagi pula saya cuma tahu bercakap benar, tidak seperti orang lain yang bermuka dua dan lidah bercabang.
.
Beliau yang memilih untuk menjadi Adun Bebas juga turut kagum dengan usaha dan teladan yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kerap turun padang untuk berbakti kepada rakyat.
.
Dengan tindakan Wei Shu itu, Dewan Undangan Negeri Kedah kini terdiri daripada 16 wakil Pas, 14 wakil Barisan Nasional (BN), tiga (PKR), satu DAP dan dua Bebas. Tamparan hebat buat Anwar dan PKR bagi menghadapi Pilihanraya Hulu Selangor.

No comments:

Post a Comment