Wednesday, October 14, 2009

SELAMAT BERSIDANG
PARA PERWAKILAN UMNO MALAYSIA
PERHIMPUNGAN AGONG KHAS UMNO MALAYSIA


Pada tanggal14 Oktober 2009 bermula persidangan dengan didahului oleh persidangan 3 sayap parti Pemuda UMNO, Wanita UMNO dan Puteri UMNO. Moga Transformasi yang di impikan menerusi pindaan pelembangaan parti pada Perhimpunan Agong Khas UMNO akan menjadikan kenyataan demi memastikan UMNO terus relevan dan serius bagi membasmi pelbagai perkara yang telah mencemar imej parti melayu terbesar negara ini. Dengan konsep 1 Malaysia boleh diterjemahkan dalam memastikan semua ahli parti dapat bersama parti dalam menyuburkan demokrasi dalam UMNO.
Jika segala yang diimpikan menjadi kenyataan UMNO akan menjadi parti yang telus dan paling demokratik di Malaysia kerana mengikut 27 klausa perlembagaan Umno dicadangkan dipinda dan dibahas hari ini, termasuk membenarkan 146,500 perwakilan menentukan kepemimpinan Umno mulai 2011. 36 fasal dan klausa dipinda itu dibahas dan diundi secara terbuka melalui angkat tangan dalam Perhimpunan Agung Khas Umno hari ini sebelum diluluskan oleh MT UMNO. Perkara ini penting bagi membendung pelbagai kesalahan tataetika parti dan transformasi ini juga akan memberi kelebihan kepada Ketua Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri cawangan dimana ahli parti akan diperincikan tentang fungsi UMNO cawangan.
Transformasi dalam meremajakan UMNO penting bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang. Semua ahli UMNO akan mendapat peluang dan keutamaan dalam memilih pemimpin diperingkat atasan parti. suara ahli akan lebih didengari seperti mana suara rakyat diterima di Bagan Pinang dan lihatlah hasilnya.

No comments:

Post a Comment