Monday, October 12, 2009

BARISAN NASIONAL MENGAMUK
DI BAGAN PINANG



Setelah segala jerih perih para pertugas Barisan Nasional di Dun Bagan Pinang akhirnya terbalas apabila Tan Sri Isa diumum sebagai pemenang pada Pilihanraya Kecil DUN 31 itu. Parti hamPAS tersungkur di tengah-tengah gelombang biru Barisan Nasional. segalanya telah nyata kerana hamPAS bukanlah parti yang kuat di Negeri Sembilan, mereka ibarat pengemis undi disini dan pakar tewas mereka Sdr Zulkefly Mohamad Omar mencatat hatrik pada piliharaya kecil kali ini. gelombang hijau putih disulami biru muda dan ada sedikit merah putih tidak terdaya menahan asakan gelombang biru. Rakyat di Negeri Sembilan dan di Bagan Pinang khasnya amat faham akan situasi yang melanda negara, kami tidak mudah terpengaruh dengan cakap-cakap kosong pembangkang sepanjang kempen diadakan sehingga mereka diumpamakan sebagai 'lauk' @ 'sayur' yang cukup enak dibaham oleh parti pemerintah. Ingat sedara-sedara di pembangkang ini Qada dan Qadar Allah tiada siapa boleh menentangnya malah bak kata pepatah langit tidak selalunya cerah untuk melihat bulan ataupun bulan pecah mahupun roket yang ingin terbang lebih jauh kerana kami di Negeri Sembilan amat berhati-hati dalam memilih pemimpin dan Tan Sri Isa nyata adalah calon yang hebat.
Sdr Zulkefly Mohamad Omar boleh berbangga apabila beliau dipilih sebagai Calon Hatrik (tewas 3 kali berturut-turut) dan sebagai Pesuruhjaya hamPAS Negeri Sembilan yang tidak akan kemana dicadangkan supaya meletakkan jawatan kerana gagal menyebabkan pembangkang terus berjaya sebaliknya tumbang teruk disini. Dengan memperoleh undi 8,013 undi Tan Sri Isa akhirnya kembali ke Dewan Undangan Negeri Negeri Sembilan dengan menewaskan calon hamPAS dengan majoriti 5,435 apabila Sdr Zulkefly Mohd Omar hanya memperoleh 2,578 undi. kalau bagi undi semua undi POS pun hamPAS tetap kalah dengan 800 undi lebih, jadi jangan lah dipertikaikan kesahihan undi POS kerana apa jua cara, apa benda juga yang dihalalkan oleh hamPAS ini tidak akan menjadi kerana bukti telah nyata takdir Allah telah mengembalikan Tan Sri Isa kembali ke DUN N.Sembilan.
Semua petugas parti Barisan Nasional diucapkan tahniah dan percayalah rakyat Malaysia kini telah mengerti dan membuka mata apabila UMNO dan Barisan Nasional kembali ke landasan kemenagan. Sekiranya ada lagi Pilihanraya Kecil selepas ini sudah pasti Barisan Nasional akan lebih bersedia dengan gas baru, label baru, tenaga baru dan semangat baru.
Tahniah Penduduk di Dun Bagan Pinang

2 comments:

  1. inilah hasil usaha dan berkat kesabaran BN menghadapi pakatan yang tidak berotak. Akhirnya BN menang.. belum tamat lagi perjuangan ini.... PAkatan harus disingkirkan...! teruskan berjuang!.

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH buat kita semua
    Penipu Rakyat (PR) harus disingkirkan

    ReplyDelete